Program Asystent Osoby Niepełnosprawnej jest odpowiedzią na potrzeby niepełnosprawnych mieszkańców stolicy, ich rodzin i opiekunów. Powstał z inicjatywy Urzędu m. st. Warszawy i organizacji pozarządowych. Funkcjonuje od sierpnia 2006 r. pomagając w pokonywaniu własnych i zewnętrznych ograniczeń.
W zależności od preferencji i potrzeb klienta Program jest pomocą stałą lub doraźną. Dokładamy wszelkich starań, by pomagać również sytuacjach awaryjnych i nagłych.
Asystent pomoże:
- w dojazdach w wybrane miejsca: praca, rehabilitacja, szkoła lub uczelnia;
- poznać w Warszawę: odwiedzić muzeum, wystawę, teatr, kino, wybrać się na spacer do Łazienek czy na Starówkę;
- spotkać się z ludźmi, znajomymi, przyjaciółmi, dobrze się bawić;
- sprostać codziennym obowiązkom: sprawom urzędowym, zrobić zakupy, iść na pocztę i do lekarza;
- nawiązać kontakt i współpracę z ośrodkami pomocy społecznej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami wsparcia osób niepełnosprawnych.
Usługi realizowane są 7 dni w tygodniu od godz. 8 do 22.
- Szczegóły publikacji:
- Kategoria: Asystent Osoby Niepełnosprawnej
- Opublikowano: 23 czerwiec 2013